سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه

اخبار

اخبار و رویداد ها

گزارش برپایی غرفه فرهنگسرای محمد رسول الله (ص) در مصلی امام خمینی (ره)

گزارش برپایی غرفه فرهنگسرای محمد رسول الله (ص) در مصلی امام خمینی (ره)

فرهنگسرای محمّد رسول الله ( ص ) سازمان فرهنگی ، اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیّه با برپایی غرفه موقت کتاب در مساحتی حدود 12 مترمربع در ضلع شمالی مصلی امسال با همراهی امام جماعت مسجد باب الحوائج با برنامه‌های ویژه‌ای از قبیل نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوع میزبان خانواده‌ها و گروه‌های سنی مختلف شده و جزو پرمخاطب‌ترین غرفه کتاب بوده است. فرهنگسرای محمّد رسول الله ( ص ) با هدف معرفی فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیّه در مصلی امام خمینی ( ره ) با ارائه خدمات فرهنگی و هنری خود میزبان دوستداران و علاقه‌مندان به کتاب بود.در این گزارش با بخشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری این فرهنگسرا آشنا می‌شوید.

معرفی دستاوردهای فرهنگی

  • تمامی محصولات فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ، اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیّه و سازمان‌های زیرمجموعه آن از قبیل کتاب، نشریات، کتاب های شهروند نمونه ، و انواع سری کتاب های طبی ، روانشناسی ، اجتماعی ، حقوق شهروندی و .. در کنار خدمات فرهنگی دیگری که برای گروه‌های سنی بزرگسال، نوجوان و کودک در ایستگاه‌های مختلف درنظر گرفته شده در این فرهنگسرا به مخاطبان و بازدیدکنندگان غرفه عرضه شد . مددی با اشاره به هدف برپایی غرفه به‌منظور معرفی دستاوردهای فرهنگی فرهنگسرای محمّد رسول الله ( ص ) گفت: امسال نخستین سالی است که توانستیم تمامی منشورهای شهرداری را در این غرفه  فرهنگسرا به عموم مخاطبان و بازدیدکنندگان ارائه کنیم و محصولات و برنامه‌های سازمان فرهنگی ، اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیّه را در حوزه شهری و شهروندی به مخاطبانمان ارائه کنیم.
  • مددی مدیر اجرایی غرفه اظهارکرد :  برنامه‌های این فرهنگسرا را در قالب بخش‌های نمایشگاهی  و اجرای برنامه‌های فرهنگی نظیر نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، فعالیت‌های قرآنی و عرضه محصولات فرهنگی مکتوب شهرداری ارومیّه برشمرد .

 

عضویت در 12 فرهنگسرای شهر ارومیّه

با پخش بیش از 1500 عدد تراکت تبلیغاتی با مضامین عنوان دوره های آموزشی و آدرس فرهنگسراهای 12 گانه  مخاطبان و بازدیدکنندگان با مراجعه به این غرفه بدون هیچ محدودیت سنی می‌توانند عضو12 فرهنگسرا ی سطح شهرارومیّه شوند و به این ترتیب از کتاب‌ها، نشریات، منابع ، دوره های آموزشی ، مشاوره های فردی و گروهی ، برنامه های فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی ، کارگاهی ، هنری ، ورزشی  و تمامی خدماتی که این فرهنگسراها به اعضای خود ارائه می‌کنند، بهره‌مند شوند.

مددی عنوان نمود : مخاطبان فرهنگسراها در هر گروه سنی از کودک تا بزرگسال می‌توانند با داشتن کارت ملی، یک قطعه عکس و اطلاعات شخصی خود برای عضویت در فرهنگسرا های سطح شهر ارومیّه که زیرنظر سازمان فرهنگی ، اجتماعی ورزشی شهرداری ارومیّه اداره می‌شود اقدام کنند. این افراد می‌توانند برای عضویت در فرهنگسراهای سطح شهر ارومیّه به ‌صورت عادی یا ویژه اقدام کنند.

 

 

  •   عرضه محصولات قرآنی

بخش ویژه قرآن فرهنگسرای محمّد رسول الله ( ص ) در غرفه مصلی ازجمله بخش‌های پرطرفدار و پر مخاطب بود ،  در این بخش که با همکاری اداره ارشاد برگزار ‌شد ،  خدمات متنوعی در این حوزه به بازدیدکنندگان از این غرفه ارائه شد.

 در این بخش علاوه بر محصولات قرآنی نظیر نمازآموز، قرآن‌آموز، لوح‌های فشرده مدرسه مکاتباتی قرآنی و مجموعه‌های تصویری درس‌های استاد میرباقری، سامانه تلفنی را به مخاطبان مان معرفی می‌کنیم که به واسطه آن می‌توانند از منزل و هر مکانی که تلفن در اختیارشان قرار دارد با شماره 144 تماس بگیرند و علاوه بر شنیدن تلاوت آیات قرآنی از تفسیر گویا و قطره‌ای حجت‌الاسلام قرائتی از آیات نیز بهره‌مند شوند.

  •   برگزاری نمایشگاه سیر تصویری با موضوع عین عاشورا

نمایشگاهی از آثار مجید محسن زاده با عنوان عین عاشورا برگزار شد،  این نمایشگاه دربرگیرنده‌ی 40 قطعه بوم به صورت رنگ روغن از لحظه‌های ناب و روضه‌های تصویری است که از مضامین حماسی، عرفانی و عاطفی سوگواران حضرت امام حسین (ع) و یارانش در مناسبت‌هایی مانند تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی ثبت و ارائه شده‌اند.

برگزاری نمایشگاه سیر تصویری اسرائیل باید ازبین برود :

  • با مضامین سیر تاریخی امت یهود و بررسی علل اشغال فلسطین و یا بیت‌المقدس با توجه به منابع تاریخی و قرآنی
  • تحلیل‌های مربوط به علل اشغال فلسطین و بیت‌المقدس و...
Print

نوشتن یک نظر

نام:
ایمیل:
نظر:
افزودن نظر

نام شما
ایمیل شما
عنوان
پیام خود را وارد کنید ...
x
آمار بازدید
دی ان ان